Jak poprawnie przeprowadzić audyt SEO?
Promocja marki czy firmy w internecie wymaga pozycjonowania, które obecnie jest absolutną podstawą marketingu internetowego. Natomiast kiedy rozpoczyna się pozycjonowanie, trzeba najpierw przeprowadzić audyt SEO. Jest on niezbędny również w przypadku już istniejących stron, pozycjonowanych od dawna, które jednak mimo intensywnych działań zajmują odległe pozycje w wynikach wyszukiwań. Podpowiadamy jak wykonać audyt SEO.
Audyt SEO, czyli analiza techniczna strony
Czym jest audyt SEO? To przyglądnięcie się wszystkim aspektom, które mają jakikolwiek związek z pozycją witryny w wynikach wyszukiwania. Na starcie należy sprawdzić stronę pod kątem technicznym., gdzie jedną z istotnych kwestii jest poprawność kodu. Jeśli jest on źle przygotowany, robot Google może źle odczytywać zawartość strony, co z kolei prowadzi do obniżenia pozycji witryny lub problemów z jej indeksowaniem. Ponadto fachowiec powinien sprawdzić adres strony głównej oraz wszystkich, nawet najmniejszych podstron. Ich prawidłowa konstrukcja to klucz do sukcesu w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego pod samym tylko kątem technicznym należy przeprowadzić jeszcze szereg innych działań, takich jak choćby sprawdzenie budowy strony czy też kompresja plików multimedialnych.
Audyt SEO - znaczenie fraz kluczowych
Kiedy zostaną już sprawdzone kwestie techniczne, można przejść do fraz kluczowych. Mowa o frazach, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę poszukując pożądanych informacji. Audyt SEO w tym obszarze obejmuje między innymi sprawdzenie czy witryna jest widoczna na odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli strona nie była jeszcze pozycjonowana, na tym etapie warto znaleźć i wybrać właściwe frazy kluczowe.
Często audyt SEO w zakresie analizy fraz kluczowych polega również na określeniu czy ich liczba na stronie głównej i podstronach jest odpowiednia. Ważne jest, aby frazy występowały na stronie w odpowiedniej liczbie. Jeśli nasycenie fraz będzie zbyt małe lub przeciwnie, fraz będzie za dużo, efekty naszych działań mogą być zupełnie przeciwne od tych zamierzonych.
Działaj kompleksowo
Chcesz, aby audyt SEO dostarczył Ci wiarygodnych informacji? W takim razie działaj kompleksowo. Chodzi o to, aby nie pomijać żadnego aspektu. Przykładowo, nawet jeśli dokonasz bardzo dobrej analizy fraz kluczowych, na nic się to nie zda, jeśli strona będzie miała nierozwiązany, poważny problem techniczny. Mimo dobrych działań pozycjonujących pod frazy, witryna nie pojawi się na topowych pozycjach wyszukiwań.
Profesjonalizm wykonania audytu SEO
Możesz przeprowadzić audyt SEO samodzielnie lub zlecić to zadanie wyspecjalizowanym firmom. Agencje SEO wykonują audyty szybko, sprawnie, a przede wszystkim skutecznie. Chodzi o to, że odkrywają one wiele rzeczy, których amator nie jest w stanie dostrzec. Dlatego też polecamy zlecać audyt SEO profesjonalistom. Szczególnie ten pierwszy, kiedy pozycjonowanie witryny dopiero się rozpoczyna. Audyt SEO decyduje o całej strategii działania w obszarze pozycjonowania strony, dlatego powinien być przeprowadzony kompleksowo i bezbłędnie.