O jakim domu marzą Polacy?
W filmach, piosenkach oraz prywatnych rozmowach, często słyszy się, że każdy chciałby mieć swój dom. Własne cztery kąty dzięki, którym poczuje się niezależny i będzie zawsze u siebie. Nie jest to jednak zawsze jedna i ta sama wizja domu. Wyobrażenia często mocno się od siebie różnią. Zazwyczaj różni je wielkość, bryła, lokalizacja, liczba pomieszczeń i wiele innych. Gdyby jednak spróbować ujednolicić wyobrażenie domu u Polaków, to jakby ono wyglądało? Czy posiadamy narodowe cechy, które mają swoje przełożenie w wyborze domu? Jak i czy powinni się tym sugerować deweloperzy?
Tak jak się okazuje, wiele Polaków ma podobne wyobrażenie domu. Choć często jesteśmy różni to dom jest dla nas miejscem dla rodziny i dlatego powinien być idealny. Nie chodzi tu o wymuskany i bezbłędny zamek z bajki, ale taki dom, który pomieści naszą rodzinę i cały jej dobytek. A do tego często potrzeba więcej miejsca niż się wydaje.
Jakie mamy wspólne wyobrażenia o domu?
Idąc tym tropem łatwo dopatrzyć się w statystykach, że dla Polaków dom oznacza spore miejsce. Większość przystaje na dom powyżej 100 metrów kwadratowych. Całkiem możliwe, że dużo Polaków ma jednak wyobrażenie rodziny jako większego zbiorowiska ludzi niż trzy, cztery osoby. Dlatego chętniej decydują się na dom o większej powierzchni. Inne statystyki jednak opowiadają się za tym, że w domu jednorodzinnym zamieszkać ma rodzina 2 + 1, co zazwyczaj wiąże się z jednym pokojem gościnnym ale większą kuchnią, gabinetem czy garażem.
Polacy wolą gdy ich dom ogrzewany jest paliwem stałym, i zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, chcą by dom był murowany, co niestety jest wymagane przez klimat. Kolejną wspólną cechą jest pragnienie użytkowego poddasza, z którego będzie można wykonać coś w razie potrzeby lub przechowywać rzeczy. Co zaś tyczy się ceny, to optymalnym dla nas rozwiązaniem jest dom który kosztuje od 2 do 2,5 tysiąca za metr kwadratowy. Choć nie jest to wygórowana cena, to dużo Polaków jest w stanie zapłacić dużo więcej, byleby tylko ich dom spełniał oczekiwania całej rodziny.