3 skuteczne sposoby na promocję firmy
Reklama firmy w Internecie stanowi nie lada wyzwanie. Bez względu na to, jakim budżetem dysponujesz i jak chcesz go rozdzielić, taka forma promocji przynosi rewelacyjne efekty. Wielu ekspertów twierdzi, że osoby odwiedzające witrynę za pośrednictwem płatnej reklamy są o wiele bardziej skłonne do skorzystania z oferty niż odbiorcy pochodzący z ruchu organicznego. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że prawidłowo przygotowane reklamy są skierowane do odpowiedniej grupy docelowej.
Google AdWords, obecnie znane jako Google Ads, sprawdzi się świetnie zarówno w przypadku małej firmy, jak i dużej. Pod względem popularności wyprzedza nawet Facebooka i Instagram.
Google obsługuje dwie sieci reklamowe: wyszukiwanie i wyświetlanie. Pierwsza platforma wyświetla reklamy powyżej lub poniżej bezpłatnych wyników wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy. Są oznaczone słowem “Reklama” w małym zielonym polu. To Google decyduje, które reklamy mają się wyświetlać. Pod uwagę bierze złożony proces aukcji w czasie rzeczywistym dla słów i fraz kluczowych. Aby reklama przyniosła wymierne efekty, koniecznie poszukaj słów kluczowych związanych z Twoim produktem, często wyszukiwanych przez potencjalnych klientów. Pamiętaj, że powinna istnieć dla nich niewielka konkurencja.
Jak zapewne wiesz, Google obsługuje różne witryny i narzędzia. Nie chodzi tutaj tylko o Google.com, ale również o Gmail, Mapy, YouTube itd. Chociaż ta sieć reklamowa jest bardzo rozległa, nie jest jednak tak skuteczna, jak wyszukiwanie. Jest bowiem znacznie mniej ukierunkowana.
Jeśli jeszcze nie wiesz, jak wypromować stronę na fb, koniecznie skorzystaj z poniższych rad. Przede wszystkim stwórz stronę biznesową. W ten zbudujesz silną i profesjonalną pozycję na Facebooku. Po skonfigurowaniu strony zobaczysz, że istnieje wiele opcji, aby ją dostosować. Postaraj się dodać jak najwięcej informacji o swojej firmie: adres, dane kontaktowe, godziny pracy, strona internetowa i oferta. Jeśli chcesz, możesz dodać zdjęcie profilowe. Powinno odzwierciedlać charakter Twojej działalności.
Pamiętaj, by regularnie publikować posty. Zachęcaj czytelników do komentowania. Odpowiadaj na ich pytania i wzywaj do działania. Publikuj treści wysokiej jakości. Zachęcaj do udostępniania profilu. Możesz tutaj zaproponować atrakcyjne nagrody za polubienie i udostępnienie. Jeśli masz problem z organicznym docieraniem do użytkowników, zawsze możesz skorzystać z płatnych reklam. Promowane posty wyglądają jak tradycyjne, ale są ściśle ukierunkowane. Docierają do większej grupy odbiorców. Są bardzo skuteczne.
Facebook przejął Instagram w 2012 roku. Od tego czasu reklamy na Instagramie mogą pojawiać się w kanale użytkownika lub jego Historii. Kluczową rolę odgrywają jednak influencerzy. Jeśli zapłacisz influencerowi odpowiednią sumę pieniędzy, może udostępniać posty nawiązujące pozytywnie do Twojej marki. Dzięki temu jego odbiorcy chętniej skorzystają z Twojej oferty. Jeśli swoje produkty kierujesz do młodych ludzi, Instagram sprawdzi się tutaj idealnie.