Ostrożność w zakupach online
W miarę rozwoju handlu online konsumenci coraz częściej zgłaszają do wyższych organów swoje obiekcje. Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpływają skargi, które najczęściej dotyczą opóźnień w wysyłkach, niewłaściwych realizacji zamówień oraz brak uczciwości w zwrotach kosztów. W tym celu konieczne jest uświadamianie klientów, jakie niebezpieczeństwa czają się w Internecie.
Co powinno znajdować się na stronie sklepu internetowego?
Wybierając sklep internetowy, w którym chce się dokonać zakupu produktów spożywczych lub innego rodzaju należy zwrócić uwagę na niektóre elementy. Zaleca się przede wszystkim sprawdzenie, czy na stronie zostały umieszczone wszystkie niezbędne dane firmy. Ich brak powinien wzbudzić czujność u potencjalnego Klienta. Niepokojące są również braki w zakresie konkretnego adresu mailowego, czy numeru telefonu. W takiej sytuacji pojawiają się uzasadnione obawy, czy aby na pewno mamy wówczas do czynienia z rzetelnym sprzedawcą. Wszystkie profesjonalne sklepy internetowe z odzieżą, obuwiem, dodatkami, czy produktami spożywczymi powinny ułatwić Klientowi kontakt.
Jak uniknąć oszustwa w Internecie?
Oszustwa internetowe niestety zdarzają się dość często, dlatego lepiej być ostrożnym. Dzięki kampaniom reklamowym, które mają na celu nagłaśnianie prób wyłudzeń, konsumenci stają się bardziej ostrożni. W ostatnim czasie osoby robiące zakupy spożywcze w sklepach internetowych decydują się na płatności przy odbiorze. Nie chcą podawać żadnych poufnych danych, takich jak numer karty kredytowej, czy też loginów i haseł do bankowości elektronicznej. Ostrożność należy również zachować przy obsłudze skrzynki mailowej. Często oszuści podszywają się pod znane sieci sklepów online, by okradać ich klientów. Należy więc unikać otwierania linków, które notorycznie pojawiają się na mailu. Robiąc zakupy w danym sklepie internetowym, można wejść bezpośrednio na jego stronę, ale z poziomu wyszukiwarki. O zachowanie ostrożności przy zakupach online nieustannie apelują policjanci.